Nieuws
De waarde van uw onderneming

De waarde van uw onderneming

Geplaatst op donderdag 1 december 2016      Leestijd: 1.5 minuut


De één is er al jaren mee bezig; de ander denkt er wel eens over, maar weet niet hoe dit dan werkt en stelt de actie uit. Het is eigenlijk heel simpel, uw bedrijf is geld waard. En dan hebben we het niet (alleen) over uw inventaris, voorraden, (bedrijfs-)auto's, machines, etc., maar uw bedrijf als geldmachine.
 

Uw bedrijf is een geldmachine

Want klanten kunnen producten of diensten bij u afnemen, uw bedrijf heeft een telefoonnummer, website en postadres; dus uw klanten kunnen u vinden en u hebt met uw bedrijf iets te bieden. Die gegevens zorgen ervoor, dat uw bedrijf waarde heeft. voor een (potentiele) koper. Of een partner, een instelling of persoon die een deel van uw bedrijf koopt.

Of je bedrijf nu verlies lijdt, al jaren op de NUL-lijn balanceert of winst maakt, het hoeft geen verschil uit te maken; zorg ervoor dat je een goede objectieve inschatting maakt van wat uw bedrijf kan zijn voor een andere partij en stel vast welke rol jouw bedrijf hierbij zou kunnen spelen in de toekomst.

Een noodlijdend bedrijf kan met het juiste management zeer succesvol worden en een winstgevend bedrijf kan een veel sterkere marktpositie kunnen krijgen binnen een bepaalde formule. Mogelijk kunnen al deze aanpassingen er ook nog eens voor zorgen, dat -als extra- het leven van de ondernemer ook nog eens veel comfortabeler kan maken.

We maken maar al te vaak mee, dat een verlieslatend bedrijf met enkele aanpassingen winstgevend gemaakt wordt, terwijl al van alles geprobeerd is.  Waarbij de bestaande ondernemer daarna meer geld verdiend, met minder energie-investering en meer energie-rendement, en de organisatie door de synergie weer stappen kan maken.

Ook wanneer een bedrijf om redenen niet verkocht lijkt te kunnen worden, zijn er legio manieren, waardoor een transactie nog steeds door kan gaan en beide partijen tevreden verder kunnen.




Deel dit nieuwsbericht