Nieuws
5 leuke ondernemersboeken om te lezen

5 leuke ondernemersboeken om te lezen

Geplaatst op maandag 9 mei 2016      Leestijd: 2.5 minuut


Zin om in de boeken te duiken? Ieder jaar verschijnen er tal van boeken op de markt die je op weg helpen met ondernemerszaken. De inhoud van ondernemersboeken is doorgaans praktisch, actiegericht en inspirerend. Je kunt er gelijk mee aan de slag. Hieronder vijf leuke ondernemersboeken om te lezen deze zomer.

h2>Boek #1: Een werkweek van 4 uur (Timothy Ferriss)Tim beschrijft hoe je een bedrijf opzet dat bij jouw manier van leven past en deze onderneming efficiënt kunt leiden in vier uur per week. Dit boek staat boordevol quotes, checklists en praktijkvoorbeelden. De laatste jaren maakt Tim ook podcasts over onder meer ondernemerschap en interviewt hij mensen die ertoe doen. Reuze inspirerend.

Boek #2: Ondernemen doe je zo! (Johan van Mil & Job Franken)

Het boek Ondernemen doe je zo! is van grote waarde als je een businessplan gaat schrijven. In 143 pagina’s nemen de schrijvers jou bij de hand en laten zien hoe je een goed ondernemingsplan maakt, aangevuld met praktijkvoorbeelden van bekende en minder bekende ondernemers in Nederland. Kees Zegers (internetondernemer en investeerder) is één van de ondernemers die in dit boek aan het woord komt. Hij zegt: “Een goede ondernemer moet zijn handen uit de mouwen kunnen steken. Hij heeft intuïtie nodig en een bepaalde mate van intelligentie – noem dat maar boerenverstand – om zijn intuïtie te kunnen toetsen. Als ondernemer moet je geen twijfel hebben. Je moet de juiste weg nemen en daar vol voor gaan.”

Boek #3: The $100 dollar Start Up (Chris Guillebeau)

Ja, het kan! Voor honderd dollar een eigen bedrijf starten. En het kan dus óók voor honderd euro. Chris Guillebeau en zijn team deden onderzoek naar de beginfase van succesvolle ondernemingen. De meest inspirerende verhalen bundelden ze in dit pakkende boek. Interessant voor diegenen die alles willen weten over onderzoek en cijfers. Meer informatie vind je op de website.

Boek #4: Laat de klant naar jou komen (Erno Hannink)

Erno Hannink schreef in 2009 een boek over hoe je klanten naar jou laat toekomen in plaats van ze herhaaldelijk zelf achterna te zitten of lastig te vallen. Van social media tot (online) netwerken, SEO, SEA en bloggen: echt alle ondernemershoofdstukken komen voorbij en worden voorzien van een heldere uitleg, stappenplannen en afbeeldingen. In 2013 schreef Erno ‘Kies je doelgroep’. Dit boek gaat over het kiezen en vinden van de juiste doelgroep. Kijk voor meer informatie over Erno op zijn website.

Boek #5: Verleiden op internet (Aartjan van Erkel)

Dit boek is een ware bestseller en inmiddels alweer toe aan de zevende druk. Aartjan deelt in dit boek onder meer zijn beste blogs en artikelen met waardevolle tips en trucs voor ondernemers. Daarnaast komen er in het boek andere experts aan het woord die meer vertellen over hun expertise. Aartjan laat zien dat het anders kan en moet om via jouw website meer omzet te realiseren. En tekst is hierbij het gouden instrument. Hij deelt elke week een tip op zijn website.

We wensen je veel plezier met het lezen van deze ondernemersboeken en het gebruiken van de tips.




Deel dit nieuwsbericht