Administratie

Administratie voor zzp'ers. Waar begin je?

Boekhouden en de administratie bijwerken behoort meestal niet tot de favoriete bezigheden van een zzp'er. Wanneer je echter een financieel gezond bedrijf wilt opbouwen, doe je er goed aan dit probleem maar meteen bij de wortel aan te pakken. Het bijhouden van een administratie is wettelijk verplicht en dat heeft ook een voordeel: je moet wel.
 

Online boekhouden Het gemak dient de zzp'er

Met een boekhoudpakket maak je het jezelf als zzp'er een stuk makkelijker. Sommige berekeningen gaan automatisch. Als je bijvoorbeeld de facturen hebt ingeboekt, berekent het programma vervolgens de btw per maand, kwartaal of jaar. Dat scheelt natuurlijk een hoop tijd en daarmee voorkom je fouten. Vaak kun je met zo'n programma ook facturen opmaken en uren bijhouden. Verder heb je altijd overzicht over je administratie en inzicht in de cijfers van je bedrijf. Het gemak dient de zzp'er.
 

Online boekhoudpakket: de nadelen

Een online boekhoudpakket heeft ook zo zijn nadelen. Je hebt altijd een internetverbinding nodig en vaak zit je vast aan een abonnement. Ook ben je wat kwetsbaarder voor hackers. Papieren gegevens zul je moeten inscannen en je hebt de boekhouding niet meer fysiek in huis.
 

Het grootste nadeel: geen advies

Het grootste nadeel van online boekhouden, is dat je de begeleiding mist die een goed administratiekantoor wel te bieden heeft. Een administratiekantoor zoals Blokland & Duin interpreteert de jaarcijfers en vertaalt ze naar een goed doordacht bedrijfsadvies, waar jij in de toekomst wat aan hebt. Wat kan er beter? Wat zijn je valkuilen? Blokland & Duin is een sparringpartner waarmee je over de toekomst van je bedrijf kunt praten. En dat is goud waard.

Neem voor meer informatie contact op met Blokland & Duin: 024 - 379 22 66 of info@bloklandduin.nl